چراغ روغن
خودروخاموش نمیشود.
|
ارتفاع روغن داخل کارتل را بررسی کنید.
|
عدم وجود روغن در موتور.
|
سیم چراغ اخطار روغن را از موتور قطع کنید. در صورتیکه روشن ماند در سیستم سیم کشی اشکالی وجود دارد و در صورتی که خاموش شود در سوئیچ فشار روغن اشکالی وجود دارد. قبل از اینکه دوباره موتور را روشن کنید از متخصص کمک بگیرید.
|
خرابی چراغ اخطار روغن و یا اشکال در فشار روغن.
|
ماشین را پیش متخصص ببرید.
|
سیستم فشار روغن موتور خراب است.
|
هنگام چرخش به طرفین چراغ روغن روشن میشود.
|
روغن اضافه کنید
|
ارتفاع روغن پائین است.
|
هنگام زیاد شدن دور موتور چراغ روغن خاموش میشود
|
در صورتیکه روغن مناسب به کاربرده شده از متخصص کمک بگیرید.
|
کافی نبودن فشار روغن در دورهای کم موتور.
|
فشار روغن هنگام روشن کردن موتور درهوای سرد زیاد نمیشود.
|
ارتفاع روغن را بررسی کنید.
|
روغن کافی نیست.
|
موتور را متوقف کنید و با متخصص مشورت کنید.
|
خرابی در سیستم فشار روغن.
|
فشار روغن هنگام رانندگی بطور ناگهانی افت پیدا میکند.
|
از نظر نشت روغن آن را کنترل کنید و پس از تعمیر، روغن اضافه کنید. با احتیاط رانندگی کنید، مجددا آن را بررسی کنید.
|
سطح روغن پائین است.
|
موتور را خاموش کنید وآن رامجددا روشن نکنید و از متخصص کمک بگیرید.
|
خرابی در سیستم فشار روغن.
|
وقتی موتور کار میکند چراغ اخطار دینام روشن باقی میماند.
|
از تسمه پروانه نو استفاده کنید.
|
تسمه پروانه پاره شده است.
|
زغالها را چک کنید. در صورتیکه لحیمها ذوب شده باشد تعویض و یا تعمیر لازم است.
|
دینام برق تولید نمیکند.
|
آفتامات و اتصال بدنه آن را چک کنید. در صورتیکه قطع اتصال مشهودی وجود نداشت از متخصص کمک بگیرید.قسمتهایی که قطع شده اند نباید موقعی که موتور کار میکند وصل نمود.
|
دینام برق نمیدهد ولی به نظر میرسد که کار میکند.
|
اتومبیل هنگام رانندگی لرزش دارد.
|
پیچهای چرخ رامحکم کنید. در صورتیکه حالت خاصی در تایر مشاهده نمودید یا متخصص مشورت کنید. از تایرهای نو استفاده کنید.
|
چرخها لق شده یا تایرها بالانس نیست (بالانس نبودن تایر از لرزش در آوردن ماشین در سرعت معینی قابل تشخیص است). تایرها آسیب دیده و یا اینکه مناسب نیستند
|
بلافاصله تعویض نمایید.
|
چهار شاخه شل و یا خورده شده یا اینکه میل گاردان آسیب دیده است.
|
از پروانه نو استفاده کنید.
|
پره پروانه شکسته است.
|
بلبرینگ نو بکار ببرید.
|
بلبرینگ جلو خراب است.
|
اتومبیل در دنده است ولی حرکت نمیکند (اگر میل گاردان بگردد).
|
از متخصص کمک بگیرید شاید احتیاج به جرثقیل باشد.
|
خار محور، یا میل پلس بریده است.
|
از متخصص کمک بگیرید شاید احتیاج به جرثقیل باشد.
|
قسمت اکسل عقب خراب است.
|
اتومبیل در دنده است ولی حرکت نمیکند (اگر میل گاردان نگردد).
|
سطح روغن دنده اتوماتیک را چک کنید، در صورتیکه صحیح بود از متخصص کمک بگیرید.
|
جعبه دنده اتوماتیک خراب است.
|
پس از خلاصی کلاچ صدا میکند.
|
لقی را مرتفع سازید.
|
اهرم کلاچ اشتباه تنظیم شده است.
|
هنگام درگیری کلاچ صدا میکند.
|
تعویض نمایید.
|
بلبرینگ کلاچ خورده شده یا آسیب دیده.
|
در صورتیکه امکان داشته باشد تعویض و یا گریسکاری نمایید.
|
بوش فلایول (انتهای میل لنگ)خشک است.
|
ترمز صدای غیرعادی دارد.
|
در صورتیکه لازم باشد کاسه چرخ یا دیسکها را تعویض نمایید.
|
اتصالات شل شده . دیسک یا کاسه چرخ خورده و یا خراب شده اند.
|
از لنتهای نو استفاده کنید.
|
لنتها آسیب دیده اند.
|